ساخت ژنراتور حرارتی بدن
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 
تازه‌های دنیای فناوری
ساخت ژنراتور حرارتی بدن؛ انقلابی در فناوری‌های پوشیدنی

ساخت ژنراتور حرارتی بسیار کوچک و انعطاف پذیر که از حرارت بدن برای تولید برق استفاده می‌کند، یک انقلاب در طراحی ژنراتور‌های حرارتی و کمک بزرگی به فناوری‌های الکترونیک پوشیدنی است.

خبرگزاری فارس: ساخت ژنراتور حرارتی بدن؛ انقلابی در فناوری‌های پوشیدنی
 

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت بسیاری از فناوری‌های پوشیدنی مشکل باطری و نگه داشتن شارژ را دارند و استفاده مداوم از آنها در شرایطی که نیاز به شارژ مجدد دارند امکان‌پذیر نیست بنابر‌این شارژ این گونه دستگاهها با استفاده از بدن راهکاری‌است که محققان بارها روی آن کار کرده‌اند و در بعضی از این نوع دستگاهها نیز به کار رفته است.

اخیرا یک گروه از محققان کره‌‌ای روشی تازه در این زمینه را ابداع کرده و موفق به تولید نوع خاصی از یک مولد سبک و انعطاف‌پذیر حرارتی از ترکیب شیشه و پارچه  شده‌اند که همین دو ویژگی آن را از نمونه‌های اولیه آن که معمولا سخت و سنگین بودند متمایر می‌کند.

 

 

تیم بیانگ جین‌چو سرپرست این تیم تحقیقاتی، ساخت این ژنراتو را یک انقلاب در طراحی ژنراتور‌های حرارتی  و کمک بزرگی به فناوری‌های الکترونیک پوشیدنی می‌داند.

در این مولد حرارت بدن جذب ژنراتور می‌شود و  به دلیل مواد به کار رفته در ساخت آن با بالاترین میزان ممکن به برقی تبدیل می‌شود. به گفته طراحان این ژنراتور، این دستگاه می‌تواند علاوه بر فناوری‌های الکترونیک پوشیدنی در آینده در اتومبیل‌ها، کارخانه ها، هواپیما و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گیرد .



اعداد فیبوناچی در قالب طبیعت
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

از این قاعده در علومی مثل نقشه کشی ساختمان و طراحی ها و حتی در هنر هم استفاده میشود.

اولین اعداد این سری عبارت‌اند از: ۰٬ ۱٬ ۱٬ ۲٬ ۳٬ ۵٬ ۸٬ ۱۳٬ ۲۱٬ ۳۴٬ ۵۵٬ ۸۹٬ ۱۴۴٬ ۲۳۳٬ ۳۷۷٬ ۶۱۰٬ ۹۸۷٬ ۱۵۹۷٬ ۲۵۸۴٬ ۴۱۸۱
"عدد فی" از دنباله ی فیبوناچی مشتق شده است، تصاعد مشهوری که شهرتش تنها به این دلیل نیست که هرجمله با مجموع دو جمله ی پیشین خود برابری می کند. بلکه به این دلیل است که خارج قسمت هر دو جمله ی کنار هم خاصیت حیرت انگیزی نزدیک به عدد 1.618 را دارد که به "نسبت طلایی" مشهور است.

اعداد فیبوناچی

این اعداد به نام لئوناردو فیبوناچی ریاضیدان ایتالیایی نام گذاری شده‌است. وی نخستین ریاضیدان بزرگ اروپا در قرن سیزدهم است که بیشتر فعالیت هایش از آثار ریاضیدان‌های مسلمان به خصوص خوارزمی، کرجی و ابوکامل تأثیر پذیرفته است. با وجود گستردگی طبیعت و وجود انواع موجودات پیرامون انسان‌ها، نظم خاصی بر همه چیز حاکم است که با پیشرفت علوم بشری، این نظم بیش از پیش مشخص‌تر می‌شود. شاید در زمان یادگیری برخی از مفاهیم علمی، بسیاری از موارد بی معنی به نظر برسد، اما نظم خاصی در پشت همه چیز نهفته است. ریاضیات یکی از علوم پایه است که کشف اسرار آن، کلید حل معمای موجود در طبیعت است.

اعداد فیبوناچی

این اعداد در هستی کشف شده اند. در قسمت لاک حلزون از زاویه فی استفاده شده است. شاخ و برگ درخت ها به صورت تصادفی در جهات مختلف رشد نمی کنند. اندازه گیری زاویه شاخه ها نشان می دهد که در الگوی رشد آن ها، نظمی شبیه دنباله فیبوناچی و نسبت طلایی وجود دارد. درختان با پیروی از این نوع الگوی رشد، قادرند درصد بیشتری از نور خورشید را جذب کنند.

 

دانه های آفتابگردان به شکل مارپیچ هایی روبروی هم رشد می کنند. طبق تحقیقات انجام شده نسبت قطر هر مارپیچ به مارپیچ بعدی 1.618 است. حتی در ساختار شکل گوش ما هم از این اعداد تبعیت شده است.

اعداد فیبوناچی

علاوه بر طبیعت، از زمان باستان بسیاری از هنرمندان و معماران نیز از رابطه‌های ریاضی و هندسی در آثار خود استفاده می‌کردند. برای مثال می‌توان به آثار تاریخی باقی مانده از دوران مصر باستان، یونان و رم اشاره کرد. کریستوبال ویلا، هنرمندی است که سعی کرده با یک ویدیوی کوتاه، رابطه‌ی طبیعت و ریاضیات را نمایش دهد. این ویدئو را ببینید:

آپلود ویدئو

 

 

فرآوری:الهام گارسچی

بخش دانش و زندگی تبیان

 



نکاتی ضروری پیش از خرید تلسکوپ ( منبع سایت تبیان)
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->


خرید یک تلسکوپ بزرگترین تصمیم بک اخترشناس آماتور به شمار می آید. امیدواریم اولین تلسکوپی که می خرید تلسکوپی باشد که بیشتر از همه از آن استفاده کنید. تلسکوپی که خاطرات زیادی با آن دارید، تلسکوپی که بتوانید آن را به فرزندانتان بدهید.


تلسکوپ

بزرگترین مزیت تلسکوپ های خوب این است که در تمام طول زندگی با شما خواهند ماند. اگر به خوبی از آن مراقبت شود تجهیزات نوری آن خراب نمی شود و تا ابد ماندگار خواهد بود. امروزه اغلب تلسکوپ ها بسیار خوب و مناسب هستند، به غیر از برخی موارد استثنایی قابل توجه که به راحتی قابل شناسایی است.

مهمترین نکته در خرید یک تلسکوپ به خصوص زمانی که محدودیت مالی نیز وجود داشته باشد این است که تلسکوپی را خریداری کنید که مناسب شما بوده و علایق خاص شما را تحت پوشش قرار دهد.

تلسکوپ

تصاویری واقعی از تلسکوپ های گالیله

 

اولین قدم در این راه، شناخت آنچه تصمیم به مشاهده و مطالعه آن دارید می باشد و این نکته ای است که اغلب مردم به آن توجه نمی کنند و پس از مدتی تلسکوپ خود را برای فروش گذاشته و یا باز می گردانند. خیلی ناراحت کننده است که بسیاری از افراد تلسکوپ های واقعاً خوب خود را برمی گردانند. لطفا قبل از خرید موارد ذیل را مد نظر بگیرید:

 

- قبل از خرید تا جایی امکان دارد درباره تلسکوپ آموزش ببینید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. یک خریدار آگاه معمولا بهترین گزینه را انتخاب می کند.

- ببینید به چه نوع پروژه های رصدی علاقمندید و اطلاعاتی راجع به نوع تجهیزاتی که در این باره به آن احتیاج پیدا خواهید کرد کسب کنید.

- بررسی کنید برای پروژه مورد نظر به چه چیز نیاز دارید و از کجا باید آن را تهیه کرد. تجهیزاتی که در برنامه های آتی مفید هستند خریداری کنید. همانطور که اطلاعات بیشتری می آموزید مجموعه تلسکوپ شما نیز باید غنی تر باشد.

- برای تماشای فضا حداقل به یک دیافراگم 4 اینچی نیاز خواهید داشت.

- در صورت نیاز به دنبال لنزهای ارزان تر باشید. به عبارتی درباره خرید لنزهای پلاستیکی فکر کنید. خیلی خوب است انواعی از عدسی ها را داشته باشید اما حداقل یک عدسی 25/1 اینچی تهیه کنید.

- به فکر خرید یک آداپتور باشید که به شما اجازه خواهد داد تا لنزهای کم هزینه را بر روی تلسکوپ های قوی و با کیفیت بالا سوار کنید. درنتیجه  قادر خواهید بود بدون پرداخت هزینه های گزاف در پروژه های گوناگون دیگر شرکت داشته باشید.

بزرگترین مزیت تلسکوپ های خوب این است که در تمام طول زندگی با شما خواهند ماند. اگر به خوبی از آن مراقبت شود تجهیزات نوری آن خراب نمی شود و تا ابد ماندگار خواهد بود.

- در صورت امکان از یک دوست متخصص کمک بگیرید، در این صورت هر دوی  شما می توانید باهم نظر بدهید. از آنجایی که چشم های مختلف دیدهای متفاوتی دارند، یک جفت چشم دیگر می تواند مواردی که از چشم شما دور مانده را تشخیص دهد.

- بودجه خود را مد نظر قرار دهید. بهتر است پول خود را برای خرید وسیله ای با کیفیت بالاتر پس انداز کنید تا اینکه مجموعه ارزانتری تهیه کنید که مدت زیادی برای شما کار نخواهد کرد.

- ضربه آهسته ای به تلسکوپ وارد آورید و مطمئن شوید ظرف مدت یک یا دو ثانیه تعادل خود را دوباره به دست می آورد.

- اگر قرار باشد تلسکوپ در گنجه خانه تان ثابت بنشیند آن تلسکوپ ارزشی ندارد. اطمینان حاصل کنید که می توانید آن را جابجا کرده و خودتان آن را آماده ی کار نمایید.

- یک کیت تمیز کننده برای تلسکوپ خود خریداری کنید. هرچه بیشتر از تلسکوپ تان مراقبت کنید طول عمر بیشتری خواهد داشت.

- کتاب های حاوی چارت های ستاره ای خریداری کنید. همانطور که در کار خود مهارت پیدا می کنید، می خواهید مسیرهای خود را ترسیم کنید و درک بهتری از آسمان ها داشته باشید.

- فقط تلسکوپی خریداری کنید که دارای گارانتی (warranty) باشد.

- مطمئن شوید در صورت ناقص یا معیوب بودن تجهیزات، می توانید آنها را برگردانید.

- تحت تاثیر صحبت های فروشنده قرار نگیرید و به دقت انتخاب کنید.تلسکوپ جدیدتان لحظات خوش فراوانی را به همراه خواهد آورد.

بخش دانش و زندگی تبیان


خطر اشعه کنترل تلویزیون ۱۰۰ برابر بیشتر از موبایل است
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

مدیرعامل مالک سهام مدیریتی شرکت مخابرات ایران گفت:‌ تصور قالب این است که به دلیل بزرگ بودن آنتن موبایل اشعه آن از سایر امواج خطرناک‌تر است در حالی که اشعه یک دستگاه کنترل تلویزیون ۱۰۰ برابر بیشتر از یک دستگاه موبایل است.

 به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از فارس،  صابر فیضی امروز در مراسم اعطای جوایز قرعه‌کشی تالیا در جمع خبرنگاران در خصوص تشعشعات موبایل و تأثیر آن بر سلامتی مردم پیشنهاد کرد که در یک برنامه تلویزیونی موضوع پارازیت‌ها به بحث گذاشته شود.

مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین که مالک  ۱+۵۰درصد سهام مخابرات ایران است، افزود: یک بار در یک برنامه تلویزیونی با موضوع فناوری اطلاعات اعلام کردیم که اثر وسایل الکترونیکی مانند کنترل‌های خانگی به مراتب مخرب‌تر از فرکانس‌های موبایل است.

عضو هیئت مدیره تالیا افزود: این وسایل به خصوص برای کودکان کمتر از ۲ سال مناسب نیست زیرا ممکن است سبب ابتلا به آسم در آینده شود.

مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران ادامه داد: تصور قالب مردم این است که اشعه‌های موبایل به دلیل بزرگ بودن آنتن‌ها بیشترین ضرر را برای افراد دارد و از سایر امواج خطرناک‌تر و مضرتر است.

وی گفت: این در حالی است که یک دستگاه موبایل حداقل در بیش از فاصله ۳۰ سانتیمتری خود تأثیری ندارد اما اشعه کنترل‌های خانگی ۱۰۰ برابر بیشتر از فرکانس‌های موبایل است.



عوامل هنگ کردن گوشی تلفن همراه
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که کاربران در بسیاری موارد آن را به برند گوشی خود نسبت می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از ایسنا،  مشکل هنگ کردن گوشیهای تلفن همراه همانند هنگ کردن رایانه موضوعی است که همواره باعث کلافگی کاربران می‌شود.

گوشی تلفن همراه

محمد صادقی‌زاده – کارشناس اتحادیه تجهیزات مخابراتی – درباره علت این موضوع به ایسنا گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که منجر به نارضایتی مردم از گوشی‌های تلفن همراه می‌شوند پایین بودن اطلاعات مردم هنگام خرید گوشی‌های تلفن همراه است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برخی افراد گوشی‌هایی با CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می ریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود.

او همچنین یادآور شد: البته در برخی موارد خرید گوشیهای تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد.

این کارشناس ادامه داد: بسیاری از افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند از برنامه‌هایی مانند بازار و غیره استفاده کرده و بازی‌ها و برنامه‌های متعددی را برروی گوشی‌های خود نصب می کنند و در نتیجه مموری آن‌ها پرمی‌شود که این مساله سرعت گوشی را به شدت کاهش می دهد.

وی عنوان کرد:‌ علاوه بر این گاهی برخی گوشیها علاوه بر مموری خود گوشی از رم هم کمک می گیرند که در این موارد مشکل هنگ کردن گوشی می تواند بیشتر شود. به همین دلیل لازم است افراد زمانی که یک گوشی می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی برای فعالیت آن‌ها کفایت می کند.

صادقی‌زاده همچنین عنوان کرد: به عنوان مثال اگر یک گوشی به عنوان مثال دو گیگ حافظه دارد نباید بیش از ۱٫۵ گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی به شدت کاهش پیدا می کند و بر همین اساس برنامه‌ها را دیر باز می‌کند و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.



روش جدید و عجیب کاهش وزن زنان چینی! +عکس
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،به تازگی زنان چینی در شهر های مختلف از جمله هنگ کنگ برای درمان چاقی و کاهش وزن از روش عجیبی استفاده می کنند.
 
روش جدید و عجیب کاهش وزن زنان چینی! +عکس
 
این زنان معتقدند که ایستادن در مقابل نور خورشید به مدت 30 دقیقه و مدتی قبل از غروب آفتاب می تواند به کاهش وزن آنها کمک کند!
 
در این روش گفته می شود که ایستادن در مقابل نور خورشید کالری و انرژی لازم بدن را تامین کرده و فرد نیاز کمتری به غذا پیدا می کند! در واقع این روش نوعی رژیمِ خورشیدی است!
 
بیشتر زنانی که از این روش استفاده می کنند بین 20 تا 30 سال سن دارند.
 
با اینکه پزشکان چنین روشی را درست نمی دانند اما هرروز تعداد زیادی زن در چین, چنین کاری را انجام می دهند.


اولین نیروگاه سوخت زیستی محصول جلبک
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اولین نیروگاه سوخت زیستی محصول جلبک اولین نیروگاه جهانی سوخت زیستی محصول جلبکهای دریایی در فرانسه در 28 می سال 2009 توسط گروه Seche Environnement راه اندازی شد.

جلبکهای مورد نیاز این نیروگاه در استخرهایی به طول 10 متر و عرض 3 متر و عمق 50 سانتیمتر کشت داده می شوند و هر پنج روز یکبار "دی اکسید کربن" منتشر شده از زباله های خانگی را جذب می کند مایعی که پس از پنج روز به دست می آید به سوخت زیستی تبدیل می شود.
در حال حاضر 200 متر مربع از این استخرها راه اندازی شده اند که به زودی به یک هکتار مربع خواهند رسید.
به گفته مسئولان، این نوع فناوری آینده درخشانی دارد به طوریکه علاوه بر ایجاد شغل، کاهش دی اکسید کربن و تامین سوخت زیستی خودروها می تواند به بازیافت زباله های خانگی حاصل مواد غذایی نیز کمک کند.
براساس گزارشات ارسالی در حال حاضر با 100 کیلو جلبک دریایی می توان تنها 15 گالن سوخت زیستی تولید کرد، اما به زودی این توان تا حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.


چینی‌ها تقلب می‌کنند ما مونتاژ: نگاهی به خودروهای کپی شده چینی!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

زمانی که اتومبیل‌های چینی وارد کشورمان شدند هرگز یادم نمی‌رود که چقدر به این خودروسازان شرقی خرده می‌گرفتند. خیلی‌ها آنان را مردمانی متقلب خطاب کردند و بعضی‌ها آنان را پیشرو در صنعت! هر چه که باشد به‌هرحال تقلب کردن در خو و خصلت این مردمان مشرق زمین است. چراکه دوست دارند باقیمتی ارزان‌تر و بهایی کمتر صاحب کالایی با همان شکل و شمایل باشند. از آیفون چینی گرفته تا تبلت‌های چینی که ادعا می‌کنند که هیچ‌گونه تقلبی در کار نیست، بااین‌حال در هرکدام می‌توان نشانه‌هایی از رقیبان‌شان را مشاهده کرد.

Landwind-X7-tvojauto_ru-1

لند ویند X7 چینی یا رنج روور ایووک انگلیسی؟؟؟

در این میان، خودروهای چینی هم از این خصلت بی‌نصیب نمانده‌اند و می‌توان نمونه‌هایی را نیز در خود ایران مشاهده کرد. برای مثال وقتی شرکت مدیران خودرو تصمیم به عرضه MVM 110 گرفت، خیلی‌ها آن را با دوو ماتیز اشتباه گرفتند، چراکه فرم بدنه و پنجره‌ها و نیز چراغ‌ها همانند ماتیز بود. اما از واقعیت‌ها نباید چشم پوشی کرد، همین خودروسازان شرقی امسال توانستند ۲۲.۷ درصد بازار فروش اتومبیل را در جهان از آن خود کنند. معمولا چینی‌ها دوست ندارند از کمپانی‌های خاور دور همانند کره‌‌ای‌ها یا ژاپنی‌ها تقلب کنند و علاقه شدیدی به اتومبیل‌های غربی دارند.

gonow_troy [640x480]

اشتباه نکنید این پرادو وانت نیست!!! این اتومبیل Gonow troy 100 نام دارد!

خیلی‌ها عقیده دارند که این تقلب کردن باعث شده تا طی فقط یک دهه از فرش به عرش برسند و سهم زیادی را چه در جهان و چه در ایران به تسلط خود در بیاورند. شاید بتوانیم بگوییم زمانی که سایپا در حال مونتاژ پراید بود حتی فکرش را هم نمی‌کرد از کشوری که تا به آن موقع تنها وسیله نقلیه‌اش دوچرخه بود(!) اتومبیل وارد و سپس مونتاژ کند. شاید باید بگوییم بازنده اصلی در میدان ساخت اتومبیل‌ها کشور خودمان باشد تا چین! بهتر است از این موضوعات بگذریم و به سراغ معرفی چند اتومبیل به همراه منشا آن‌ها برویم.

ابتدا به سراغ برلیانس V5 و BMW X1 می‌رویم

برلیانس در حقیقت شریک تجاری شرکت آلمانی BMW در چین است، جالب آنکه مدل X1 قرار است در چین عرضه شود و بنابراین باوجود V5 انتظار می‌رود که فروش جالبی را تجربه نکند، چراکه تا وقتی مدل مشابه ارزان‌تر هست، خرید مدل اصلی مقرون به‌صرفه نخواهد بود! طراحی V5 را می‌توان گفت بعد از طراحی MVM 110 شبیه‌ترین به مدل اصلی خود است. این اتومبیل تنها در ایران و کشور سازنده تولید می‌شود.

bmw-x1-sdrive20d [640x480]

BMW X1

7VPK4AIA50730008 [640x480]

brilliance V5

MVM 110 و دوو ماتیز

همان‌طور که در بالاتر صحبت کردیم، اولین اتومبیلی که ایرانیان توانستند از روی آن متوجه شوند که چینی‌ها متقلب‌اند (!) MVM 110 است. هر دو اتومبیل تقریبا ظاهر یکسانی دارند و در چراغ‌های عقب و فرم بدنه در جلو تفاوت‌های جزیی دارند. هم‌اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که مدل جدید این اتومبیل قرار است توسط مدیران خودرو عرضه شود، در مدل جدید فرم بدنه تا حدودی تغییر کرده و چراغ‌ها نیز از این تغییرات در امان نمانده‌اند.

daewoo_matiz_7 [640x480]

Daewoo Matiz

image_13920406636_2 [640x480]

MVM 110

رولز رویس فانتوم و جیلی GE

قیمت زیاد رویس فانتوم (در حدود ۳۰۵۰۰۰ دلار) موجب شده که دوست داران این اتومبیل به دنبال اتومبیلی مشابه ولی ارزان‌قیمت‌تر باشند، به همین خاطر شرکت جیلی مدل GE را ارایه داده تا اگر یک موقع به سرتان زد تا یک عدد فانتوم داشته باشید با صرف مقدار کمتری پول به خواسته‌تان برسید!

filepicker-C2NCLIREQcq3Hsx9V9rm_rolls_royce_phantom [640x480]

Rolls Royce Phantom

d4kb2a_0 [640x480]

Geely GE

جک A6 و آئودی A6

تا پیش ‌از این چینی‌های خودروساز اغلب در طراحی از اتومبیل‌های غربی تقلب می‌کردند، اما حالا کمپانی جی‌ای‌سی (به‌اختصار جک) برای ادای دین به آئودی تصمیم گرفت تا در مدل جدید خود که ازلحاظ طراحی کاملا با آئودی A6 مو نمی‌زند (!) از اسم مدل اصلی استفاده کند، یعنی همان A6! البته کار جک قابل‌تحسین است چراکه اسم اتومبیل خود را عوض نکرد تا نشان دهد بااینکه تقلب کردیم اما هنوز به آئودی ارادت داریم!

audi-A6-main-image-large [640x480]

Audi A6

jac-a6-01 [640x480]

Jac A6

لیفان X50 و اُپل آسترا- آلفا رومئو جولیتا

فکر می‌کنم که احتیاج به توضیح زیادی نباشد و عکس‌ها خود نمایانگر همه چیز هستند، اما آن‌طور که مسلم است چراغ‌های جلو بسیار شبیه اپل آسترای هستند و چراغ‌های عقب نیز به‌شدت به مدل جولیتا شرکت آلفا رومئو شبیه‌اند. اگرچه به گفته بعضی کارشناسان این اتومبیل شتر گاو پلنگ به نسبت برادر بزرگ‌تر خود یعنی X60 زیباتر است.

2012-Alfa-Romeo-Giulietta-Back-Body-Views [640x480]

Alfa Romeo Giulietta

05-29-Lifan_X50 [640x480]

Lifan X50

Opel_Astra_(J)_–_Frontansicht,_21._Juni_2011,_Heiligenhaus [640x480]

Opel Astra

هرچند تعدادی اتومبیل چینی را بررسی کردیم، اما مسلما تعداد آن‌ها خیلی بیشتر از یک مقاله است و نمی‌توانیم همه آن‌ها را یک‌جا قرار دهیم. در این مطلب قصد داشتیم تا اتومبیل‌هایی که هم در بازار ایران هستند و هم جذاب‌اند موردنقد و بررسی ظاهری قرار گیرند. نظر شما در رابطه با خودروسازی این کشور چیست؟



PowerCube ژنراتور خورشیدی امدادی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

هفت سال پیش بود که شرکت Ecosphere Technologies برای اولین بار یک واحد امداد خود را به مناطق فاجعه زده اعزام نمود. این شرکت از آن زمان تا بحال مشغول اصلاح شکل و بهبود عملکرد این سیستم بوده است و در حال حاضر کار بر روی بزرگترین ژنراتور برق خورشیدی امدادی در جهان را به پایان رسانده است. این سیستم قادر به تولید 15 کیلو وات برق (25ََA سه فاز) می باشد، PowerCube با قابلیت حمل و نقل راحت مجهز به یک محفظه سرپوشیده با امکان تصفیه آب با انرژی خورشیدی نیز می باشد.

 

 

 

دستگاه  PowerCube مانند سایر واحدهای امداد رسانی، به عنوان مثال QuickHab که در سال 2005 از فاجعه طوفان کاترینا  الهام گرفته شده بود. هر چند امداد رسانی انگیزه اصلی برای ساخت آن بود، همچنین  از PowerCube در برنامه های کاربردی مانند موارد نظامی و کمک های انسان دوستانه استفاده می گردد.

 


استاندارد کانتینر حمل و نقل بر اساس استاندارد ISO و موجود در سه اندازه 20 -30  فوت - ساخته می شود. این نیروگاه را می توان توسط کامیون، قطار، قایق یا هواپیما حمل و نقل و به راحتی در هر نقطه ای نصب کرد. 

 

 

این سیستم جدا از تولید برق خورشیدی دارای یک سیستم پردازنده قوی برای اینترنت، ماهواره ها استفاده می شود و همچنین اتصال بی سیم تا برد 30 مایل (48 کیلومتر) کاربرد دارد. قدرت بیش از نیاز مصرف می تواند جهت استفاده خارجی مانند بیمارستان ها و مدارس کاربرد داشته باشد.  کاربرد دیگر این سیستم تولید آب از رطوبت هوای پیرامون است به این معنی که PowerCube قادر به تولید آب بدون هیچ منبع خارجی است.

 

 

این شرکت می گوید که آماده برای تولید انبوه  PowerCube است .

 

منبع: دیدگاههای نو در مهندسی برق

 



اسمارت‌واچ خط بریل برای افراد نابینا
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اسمارت‌واچ خط بریل برای افراد نابینا

 

یک شرکت کره‌ای، ساعت هوشمندی را ساخته که مناسب افراد با مشکلات چشمی است. این ساعت به طور ماهرانه‌ای Dot نامیده شده است. کاربران در آن قادر به دریافت و خواندن پیام‌های متنی، خواندن کتاب الکترونیکی، و حتی آموزش خط بریل نیز هستند.

 

 

در مورد ساعت‌های مناسب افراد نابینا و کم بینا، انتخاب‌های زیادی وجود ندارد. دستگاه‌های زیادی هم در بخش‌های مختلف وجود ندارند که از پیام‌های بریل استفاده کنند و محصولات موجود هم هزینه‌ی زیادی دارند.

 

طبق اعلام توسعه‌دهندگان، دات اولین ساعت هوشمند مقرون به صرفه برای کاربران با مشکلات چشمی است که از تکنولوژی لمسی بهره می‌برد. بیست‌وچهار پین اکتیو بر روی سطح این ساعت وجود دارند که بر روی چهار سلول آن گسترش یافته‌اند و به آن در نمایش چهار کاراکتر بریل به طور همزمان کمک می‌کنند. این ساعت هوشمند به کاربران خود امکان خواندن اطلاعات با اتصال به دستگاه‌های بلوتوثی‌شان را می‌دهد.

 

 

برای مثال، هنگامی که کاربر یک پیام متنی را بر روی دستگاه موبایل خود دریافت کند، یک اپلیکیشن آن را به بریل ترجمه کرده و از طریق بلوتوث به اسمارت‌واچ دات ارسال می‌کند. موتور ویبره‌ی داخلی دات، به کاربر رسیدن پیام یا نوتیفیکیشن را هشدار داده و نمایشگر آن به طور خودکار از نمایش ساعت به نمایش نوتیفیکیشن تغییر می‌کند. پین‌های مرتبط با الگو و محتوا از سطح دات برجسته می‌شوند به این ترتیب کاربر می‌تواند آنها را با انگشت خود بخواند. طبق اعلام کمپانی سرعت خواندن آنها نیز قابل تنظیم است.

 

علاوه بر نمایش اطلاعات، این اسمارت‌واچ همچنین می‌تواند به کاربران بریل را با یک تابع صوتی آموزش دهد. برای مثال، اگر اپلیکیشن روی دستگاه موبایل حرف p را بخواند، دات به نمایش همان حرف به خط بریل می‌پردازد. کمپانی سازنده در نظر دارد به زودی این قابلیت را گسترش دهد و ویژگی‌های جدیدی را به آن بیافزاید.

 

 

کمپانی سازنده در نظر دارد تا ماه دسامبر 3000 برنامه دات را ایجاد کرده و با قیمت کمتر 300 دلار در ایالات متحده گسترش دهد. آنها همچنین مشغول آماده‌سازی بر روی نسخه‌های دیگر از این برنامه برای توزیع در سراسر جهان می‌باشند.

 

منبع : gizmag

 

 



آشنایی با اولین خانه “انرژی مثبت” دنیا: خانه آفتاب‌گردان
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

کی از زیبایی‌های طبیعت، گل‌های آفتاب‌گردان هستند که خورشید را همچون معشوق خود دنبال می‌کنند. برترین تکنولوژی‌های دنیا نیز آن‌هایی هستند که از طبیعت و قوانین جاری در آن الهام گرفته‌اند.

heliotrope the worlds first energy positive solar home ecogeek ir 03 آشنایی با اولین خانه انرژی مثبت دنیا: خانه آفتاب‌گردان

خانه‌ی گردان خورشیدی، زاییده‌ی افکار آقای رالف دیچ (Ralph Disch) برای توسعه خورشیدی ساننشیف (Sonnenschiff) و جنبش خورشیدی مدرن در آلمان است. این خانه، به طور کامل از مزیت انرژی خورشیدی بهرمند می‌شود زیرا متناسب با زاویه‌ی تابش نور خورشید، می‌چرخد. این منجر می‌شود تا فضای داخلی خانه نیز از طریق پنجره‌های سه‌گانه به بهترین شکل ممکن از نور طبیعی خورشیدی بهرمند شود. بنابراین، پنل‌های خورشیدی و لوله‌های گرمایشی خورشیدی که در بام خانه نصب شده‌اند به خوبی با گرمای خورشیدی تغذیه می‌شوند. نتیجه‌ی آنچه که خدمتتان عرض شد، اولین خانه‌ی مدرن “انرژی-مثبت” در دنیا است که حدود 5 برابر انرژی مورد نیاز خود را تولید می‌کند.

 

 

بیست و پنج سال قبل، وقتی مسئولین فرایبورگ آلمان تصمیم به احداث یک نیروگاه انرژی اتمی در آن حوالی گرفتند، آقای رالف با شور و نشاط در جهت جلوگیری از احداث آن نیروگاه اقداماتی انجام داد. وقتی او احساسات و تعصب را خود برای یافتن یک راه جایگزین بکار گرفت، به خورشید نگاه کرد. نتیجه، خانه‌ی مفهومی آفتاب‌گردان بود که توسط انرژی جنبشی خود، به بهترین شکل ممکن از انرژی خورشیدی استفاده می‌کرد. این خانه به طوری زمان‌بندی شد تا در طول روز، همراه با خورشید، 180 درجه بچرخد. پنل‌های خورشیدی 6.6 کیلواتی بر روی بام، با تولید مازاد انرژی مورد نیاز خانه، آن را تبدیل به یک خانه‌ی انرژی-مثبت کرده است. یک سیستم ریلی بر روی بام، گرمای حاصل شده در لوله‌های حرارتی جهت گرمایش آب مصرفی و رادیاتورها را دو برابر افزایش می‌دهد.

heliotrope the worlds first energy positive solar home ecogeek ir 01 آشنایی با اولین خانه انرژی مثبت دنیا: خانه آفتاب‌گردان

این خانه همچنین آب‌های خاکستری و آب باران را مجددا برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌دهد. در خانه‌ی آفتاب‌گردان از سیستم کمپوست کننده‌ی توالت نیز استفاده شده است.

اولین نسخه آزمایشی در سال ۱۹۹۴ به عنوان خانه‌ی آقای رالف در فرایبورگ ساخته شد. اکنون سه نمونه از این خانه در آلمان وجود دارد. دو نمونه بعدی یکی به عنوان ساختمان نمایشگاه برای یک شرکت در آفنبورگ و نمونه دوم به عنوان آزمایشگاه یک دندانپزشکی در بایرن مورد استفاده قرار گرفت. ساختمان گل آفتابگردان برای اولین بار در جهان برای تولید انرژی کاملا تجدید پذیر و انتشار رایگان مورد استفاده قرار گرفت.

در این ساختمان، چندین گیرنده برای برداشت انرژی در نظر گرفته شده: دو محور پنل ردیابی خورشیدی فتوولتائیک به مساحت 60 متر مربع، یک مبدل زمین گرمایی، نرده‌های خورشیدی بالکن که برای تامین حرارت و فراهم کردن آب گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساختمان، یک ساختمان کربن-صفر نیز هست یا به عبارتی، دی اکسید کربن تولید نمی‌کند.

heliotrope the worlds first energy positive solar home ecogeek ir 02 آشنایی با اولین خانه انرژی مثبت دنیا: خانه آفتاب‌گردان

در افزایش بازده این خانه و صرفه‌جویی در انرژی، استفاده از عایق‌های مناسب نیز سهیم بوده‌اند.

PlusEnergy یا انرژی مثبت یک مفهوم جدید بود که توسط رالف ابداع شد. این کلمه نشان می‌دهد انرژی تولید شده بیش از انرژی مصرفی است. او با تکمیل محل اقامت خصوصی خود گل افتابگردان (در سال ۱۹۹۴) اولین خانه انرژی مثبت را به جهان معرفی کرد. هدف بعدی او فضاهای مسکونی، تجاری و خرده فروشی بود. PlusEnergy یا انرژی مثبت یک مفهوم ساده است که در طراحی فنی تحقق می‌یابد و یک ضرورت اساسی زیست محیطی است. رالف ادعا می‌کند که طراحی ساختمان پسیو یا غیر فعال کافی نیست، زیرا همچنان دی اکسید کربن به اتمسفر منتشر می‌کند.

 



افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فراساحلی در ژاپن
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 
بازدید : 4766 مرتبه
تاریخ : شنبه 24 آبان‌ماه سال 1393

شرکت Kyocera به تازگی  طرح ایجاد بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فراساحلی ژاپن را آغاز کرده است. انرژی پاک تولید شده توسط نیروگاه 70 مگاواتی کاگوشیما ناناتسوجیما از طریق یک شرکت محلی برق، به شبکه برق ملی فروخته خواهد شد. با اینکه انرژی خورشیدی در مقیاس مفید در اول نوامبر 2013 راه افتاد ولی به طور رسمی در چهارم نوامبر افتتاح شد.

Kyocera  با همکاری شش شرکت دیگر برای راه اندازی این نیروگاه همکاری کرده است. این شرکت امیدوار است که این ریسک اخیر فراساحلی نمونه‌ای برای ژاپنی تمیزتر باشد. این نیروگاه خورشیدی طراحی شده تا ژاپن را به استفاده هرچه بیشتر از منابع انرژی‌های نو تشویق کند.

ایجاد این نیروگاه به علت تجدید نظر در برنامه تعرفه تغذیه به شبکه برق (FIT= feed in tariff) ژاپن ممکن شد که در جولای 2012 بازسازی شد و به موجب آن، انرژی خورشیدی توانست جایگاه بهتری پیدا کند. تنظیمات تغذیه به شبکه برق، تجهیزات محلی را ملزم می‌کند تا 100 درصد انرژی حاصل از نیروگاه‌های خورشیدی که بیش از 10 کیلووات تولید می‌کنند را خریداری نمایند.

 kyocera opens japans largest offshore solar power plant ecogeek افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فراساحلی در ژاپن 

راهکار تغذیه به شبکه جدید، شناور کردن نیروگاه به صورت فراساحلی، بدون ایجاد اختلال در زمین‌ها یا مسیرهای دریایی است. محلی‌ها، دانشجویان و توریست‌ها از یک “اتاق مشاهده”، می‌توانند دیدی پانورامایی از 290000 پنل خورشیدی داشته باشند و همچنین اطلاعات آموزشی نیز در حال نمایش است. این نیروگاه نه تنها انرژی پاک تولید می‌کند بلکه آگاهی بیشتری نسبت به مزایای متعدد انرژی‌های نو ایجاد می‌کند.

منبع:

ecogeek / Kyocera Corporation



مصداق بارز قمپوز در کردن علکی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->



تکریم ارباب رجوع
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

برای تکریم ارباب رجوع پیک موتوری های عزیز برای مسافران پوشش ایمنی مطابق استاندارد روز دنیادر نظر گرفتند

 



پند
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

عمر شما محدود است، پس سعی نکنید در این زمان کم، به جای کس دیگری زندگی کنید. درگیر عقاید تعصب آمیز نشوید، عقایدی که نتیجه طرز فکر دیگران هستند.

اجازه ندهید نظرات دیگر افراد، نظرات شما را خاموش کنند و مهم تر از همه، جرات آن را داشته باشید که به دنبال قلب و بصیرت خودتان بروید چیز های دیگر، ارزشی ندارند


استیو جابز

 

 



معرفی 2 نوع ماهی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

گورامی بوسنده
 

گورامی بوسنده گــــورامی بوسنده با نام هـــایی همچــــون ماهـــی بوسنده، بوسنده ی صورتـی یا بوسنده ی سبـــز نیز شناخته می شود.رنگ اصلی این ماهی در طبیعت سبز رنگ است و رنگ صـــورتی مختص مـــــاهی های پــــرورش یافته در آکواریوم می باشد.این ماهی دارای لبی ضخیم است که به صورت لبی غنچه شــده است که نام ماهی نیز از این ویژگی گرفته شده است.به طور کلی این ماهی، ماهی آرامی است.اما ممکن است که ماهی های نر با فشردن لب ها به یکدیگر با هم درگیـــر شوند.در بیشتــر اوقات ماهی ضعیف تر عقب نشینی می کند و این درگیری به مرگ منجر نمی شود.ماهـــی بوسنده مانند سایـــــــر گورامی ها به طـــور مستقیم از سطح آب تنفس می کند.به همین دلیل باید در آکواریوم این ماهی دسترسی به سطح آب آسان باشد

 
 
 
 
 
 
 
 

هر هفته یک مطلب از صفحه فیس بوک آب سکون برای دوستان عزیزی که به فیس بوک دسترسی ندارند را در این قسمت ارائه خواهیم کرد

 
گرین راس
 

در مناطق ساحلــــي و اطراف جزاير مرجاني و صخره اي و يا گيـاهان آبزي دريائـي يافت مي شود و معمولا گوشتخـوار مي باشند. با ماهي هاي كوچكتر از خود و خصوصا" همنوع خود سازگار نبوده و بايد بــا گونه هاي بزرگتــر و يا به تنهائي نگهداري شود. در تمام سطوح آكواريوم حـركت داشته و به منبع نـــــور مصنوعـــي و نور غير مستقيم خورشيد نياز دارد. هيچ شكاف و يا درزي مــانع حركت او نخواهد بـــود و به راحتــي از تمام سوراخهاي ايجاد شده در صخره هاي آكواريوم خواهد گذشت. در جزيره كيش ميتوانيد با قرارگرفتن در حاشيه اسكله ها به راحتي اين گونه ماهي را در آب مشاهده نمائيد

 
 


دوچرخه هایی با طرح های عجیب و غیر عادی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دوچرخه هایی با طرح های عجیب و غیر عادی

01 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

02 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

03 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

04 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

05 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

06 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

07 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

08 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

09 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

10 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

11 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

12 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

13 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

14 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

15 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

16 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

17 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

18 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

19 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

20 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

21 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

22 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

23 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

24 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

25 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

26 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

27 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

28 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

29 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

30 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

31 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

32 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

33 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

34 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

35 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

36 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

37 Docharkhe[WwW.KamYab.IR] دوچرخه هايي با طرح هاي عجيب و غير عادي

40


ریشه تاریخی ضرب المثل «روی یخ گرد و خاک بلند نکن»
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

ریشه تاریخی ضرب المثل «روی یخ گرد و خاک بلند نکن»

01 BahaneWwW.KamYab.IR  ریشه تاریخی ضرب المثل «روی یخ گرد و خاك بلند نكن»

وقتی کسی بی خود و بی ‌جهت بهانه بگیرد این مثل را می ‌گویند .

روز های آخر زمستان بود و هنوز کوه ‌‌ها برف داشت و یخبندان بود ، چوپانی بز لاغر و لنگی را که نمی‌ توانست از کوره ‌راه‌ های یخ بسته کوه بگذرد در سر ” چفت ” ( آغل ) گذاشت تا حیوان در همان اطراف چفت و خانه بچرد . عصر که می‌ شد و چوپان گله را از صحرا و کوه می ‌آورد این بز هم می ‌رفت توی رمه و قاطی آنها می‌ شد و شب را در ” چفت ” می ‌خوابید . یک روز که بز داشت دور و بر چفت می‌ چرید و سگ ‌‌ها هم آن طرف خوابیده بودند یک گرگ داشت از آنجا رد می ‌شد و بز را دید اما جرأت نکرد به او حمله کند چون می‌ دانست که سگ ‌های ده امانش نمی ‌دهند . ناچار فکری کرد و آرام ‌آرام پیش بز آمد و خیلی یواش‌ و آهسته بز را صدا کرد . بز گفت : ” چیه ؟ چه می‌ خواهی ؟ ” گرگ گفت : ” اینجا نچر ” بز گفت : ” برای چه ؟ ” گرگ گفت : ” میدانی چون دیدم تو خیلی لاغری دلم به رحم آمد خواستم راهی به تو نشان بدهم که زود چاق بشوی ” بز با خودش گفت : ” شاید هم گرگ راست بگوید بهتر است حرف گرگ را گوش بدهم بلکه از این لاغری و بیحالی بیرون بیایم ” بعد از گرگ پرسید : ” خب بگو ببینم چطور من می ‌تونم چاق بشم ؟ ” گرگ گفت : ” این زمین ، زمین وقف است و علفش ترا فربه و چاق نمی ‌کند ، راهش هم اینست که بروی بالای آن کوه که من الان از آنجا می ‌آیم و از علف ‌های سبز و تر و تازه آنجا بخوری من هم دارم می ‌روم به سفر ! ” بز با خودش فکر کرد که خب گرگ که به سفر می‌ رود و آن طرف کوه هم رمه گوسفند ها و چوپان هست بهتر است که کمی صبر کنم وقتی گرگ دور شد من هم بروم آنجا بچرم عصر هم با گوسفند ها برگردم .

گرگ که بز را در فکر دید فهمید که حیله ‌اش گرفته ، از بز خداحافظی کرد و به راه افتاد و رفت سر راه بز کمین کرد . بز هم که دید گرگ راهش را گرفت و رفت خیالش راحت شد و شروع کرد از کوه بالا رفتن ، اما توی راه یک مرتبه دید که ای دل غافل گرگه دارد دنبالش می‌ آید . بز فکری کرد و ایستاد تا گرگ به او رسید . بز گفت : ” می‌ دانم که می ‌خواهی مرا بخوری ، من هم از دل و جان حاضرم چون که از زندگیم سیر شده ‌ام ، فقط از تو می ‌خواهم که کمی صبر کنی تا بالای کوه برسیم و آنجا مرا بخوری ، چون که اگر بخواهی اینجا مرا بخوری نزدیک ده است و از سر و صدا و جیغ من سگ ‌‌ها می ‌آیند و نمی ‌گذارند مرا بخوری آن وقت ، هم تو چیزی گیرت نمی ‌آید و هم من این وسط نفله می ‌شوم اگر جیغ هم نکشم نمی ‌شود آخر جان است بادمجان که نیست ! ” گرگ دید نه بابا بز هم حرف ناحسابی نمی ‌زند . خلاصه شرطش را قبول کرد و بز از جلو و گرگ از عقب بنا کردند از کوه بالا رفتن ، گرگ که دید نزدیک است بالای کوه برسند شروع کرد به بهانه گرفتن و سر بز داد زد که ” یخ سرگرد نده ” بز که فهمید گرگ دنبال بهانه است با مهربانی گفت : ” ای گرگ من که می‌ دانم خوراک تو هستم ، تو خودت هم که می ‌دانی هر چه به قله کوه برسیم امن‌ تر است پس چرا عجله می ‌کنی من که گفتم از زنده بودن سیر شدم و گرنه همان پایین کوه جیغ می ‌کشیدم و سگ ‌‌ها به سرعت می‌ ریختند ” . گرگ گفت : ” آخه کمی یواش برو ، گرد و خاک نکن نزدیکه چشمای من کور بشه ” . بز گفت : ” آی گرگ ! روی یخ راه رفتن که گرد نداره ، بیجا بهانه نگیر ” خلاصه راهشان را ادامه دادند تا به سر کوه برسند .

اما گرگ از پشت سرش ترس داشت که مبادا سگ‌ های ده از کار او خبردار شده باشند و دنبالش بیایند و هر چند قدمی که می ‌رفت نگاهی به پشت سرش می‌ کرد بز هم که می‌ دانست چوپان و گوسفند ها سر کوه هستند دنبال فرصتی بود تا فرار کند . تا اینکه وقتی باز هم گرگ برگشت تا به پشت سرش نگاه کند بزه تمام زورش را داد به پاهایش و فرار کرد و خودش را به گله رساند . سگ‌ های گله هم افتادند دنبال گرگ و فراریش دادند . بز با خودش عهد کرد که دیگر به حرف دیگران گوش نکند و اگر بتواند از گرگ هم انتقام بگیرد . فردای آن روز همان گرگ بز را دید که باز در جای دیروزی می‌ چرد . با خودش گفت : ” اینجا گرگ زیاد است او که مرا نمی ‌شناسد می‌ روم پیشش شاید امروز او را گول بزنم ولی دیگر به او مجال نمی ‌دهم که فرار کند” .

با این فکر رفت پیش بز ، بز هم که از همان اول او را شناخت خودش را به نفهمی زد که مثلاً گرگ را نمی ‌شناسد . گرگ گفت : ” آهای بز ! اینجا ملک وقفه ، بهتره اینجا نچری بری جای دیگه ” . بز گفت : ” من حرف تو را باور نمی ‌کنم مگر به یک شرط ، اگر شرط مرا قبول کنی آن وقت هر جا که بگی میرم ” گرگ گفت : ” شرط تو چیه ؟ ” بز گفت : ” اگر حاضر بشی و بری روی آن تنور گرم و دو دستت را یک بار در لب آن به زمین بزنی و قسم بخوری که این ملک وقفی است آن وقت من حرفت را باور می‌ کنم ” . گرگ گفت : ” خب اینکه کاری نداره ” و به سر تنور رفت تا قسم بخورد ، زیر چشمی هم اطراف را می ‌پایید که نکند سگ ‌‌ها یک مرتبه به او حمله کنند غافل از اینکه یک سگ قوی بزرگ داخل تنور خوابیده است همین که رفت سر تنور و دست ‌هایش را لبه تنور زد و مشغول قسم خوردن شد سگی که توی تنور خوابیده بود از خواب بیدار شد و به گرگ حمله کرد . سگ‌ های ده هم رسیدند و او را پاره‌ پاره کردند .



مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند!+عکس
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

غذاهای ژاپنی با ماهی خام در دنیا مشهور است ولی این مرد چینی یک رقابت باستانی بین هم وطنانش و جزیره همسایه را به وضع مضحکی رساند.

به گزارش نیک صالحی در یک مسابقه ماهیگری، ماهیگیران باید مراقب می بودند تا ماهی از دستان آنها لیز نخورد ولی در این بین یکی از رقابت کنندگان چنان مهارتی در ماهیگیری داشت که حتی از دهانش برای نگاه داشتن ماهی استفاده کرد و در یک مرحله توانست دو ماهی بگیرد.

این رقابت یکی از مراسم های فستیوال خواهران است که هر ساله به عنوان روز ولنتاینِ قوم میائو چین، در پانزدهمین روز ماه سوم قمری برگزار می شود.

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند!

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند!

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند!

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند

 مسابقه ای که فقط از چینی ها سر می زند!



زیرکی یک ایرانی!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

زیرکی یک ایرانی!

 سازمان بهداشت جهانی برای آزمایش یک واکسن خطرناک وجدید احتیاج یه داوطلب داشت.

 از میان مراجعین فقط سه نفر واجد شرایط اعلام شدند:

یک آلمانی ،یک فرانسوی و یک ایرانی قرار شد با تک تک آنان مصاحبه شود برای انتخاب نهایی مصاحبه از آلمانی پرسید: برای اینکار چقدر پول میخواهید؟

او گفت من صد هزار دلار، این را میدهم به زنم که اگر از این واکسن مردم یا فلج شدم، زنم بی پول نماند.

مصاحبه گر او را مرخص کرد وهمین سوال را از فرانسوی نمود.

او گفت من دویست هزار دلار میگیرم، صدهزار تا برای زنم و صد هزار تا برای معشوقه ام.

وفتی او هم رفت، ایرانی گفت من سیصد هزار دلار می خواهم.

صد هزار برای خودم

صد هزار تا هم حق حساب شما

صد هزار تاش هم میدیم به آلمانی که واکسن را بهش بزنیم !

عصرایران



وحشی بافقی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

بدو فرهاد گفت که ای سرو نوخیز (وحشی بافقی)

 

 

شعر بافقی, غزلیات وحشی بافقی, نظامی گنجه‌ای

 بدو فرهاد گفت که ای سرو نوخیز

لبت جان پرور و زلفت دلاویز

خیالت برده از دل صبر و تابم

نگاهت کرده سرمست و خرابم

کمند زلف مشکین تو دامم

شراب لعل نوشینت به جامم

به هر خدمت که فرمایی برآنم

به جان کوشم درین ره تا توانم

نه کوه سنگ اگر باشد ز پولاد

کنم با نیروی عشقش ز بنیاد

چه جای کوه اگر همت گمارم

اگر دریاست گرد از وی برآرم

شکفت از گفته فرهاد آن ماه

به سان غنچه از باد سحرگاه

پس از این گفتگو و عهد و پیوند

قرار این داد شیرین شکر خند

که تا انجام کار آن شوخ طناز

به هر نزهتگهی جشنی کند ساز

به هر دشتی کند روزی دو منزل

به مشغولی گشاید عقدهٔ دل

رسد چون کار آن مشکو به انجام

کشد رخت اندر آن آن ماه خودکام

وز آن پس لعل شکر بار بگشود

به سد شیرینی او را کرد بدرود

به مرکب جست و گلگون را عنان داد

ز فرهاد آن خبردارد که جان داد

برفت از بیستون آن سرو آزاد

نه او ماند اندر آن منزل نه فرهاد


شعر رهگذر فروغ فرخزاد

شعر رهگذر فروغ فرخزاد, اشعار عاشقانه, مهمان ناخوانده

 



رژيم غذايي معجزه گر و شادي آور
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

تغذیه و خلق و خو

دلایل زیادی برای خندیدن و راه‌های زیادی برای بشاش بودن وجود دارد. اگرچه هجوم استرس‌های روزانه سعی دارد بر این احساس غلبه کرده و ما را به فردی خشن و ناامید تبدیل کند. در میان این عوامل محیطی که همگی بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارند، تغذیه نیز عاملی مهم است. شاید برای شما هم جالب باشد که بتوانید با تغییراتی در رفتارهای روزانه برخی از این عوامل استرس را کنترل کنید. آنچه شما می‌خورید می‌تواند بر احساس شما نسبت به زندگی و موقعیتتان تأثیرگذار باشد.
 
هیدراته باشید
نوشیدن یک لیوان آب هنگام بیدار شدن از خواب با شست و شوی مواد سمی تجمع یافته در دستگاه گوارش در طی یک شب، باعث احساس سرزندگی صبحگاهی خواهد شد. سعی کنید در فواصل متعدد حتی بدون احساس تشنگی آب بنوشید. بدن ما بعد از تلاش برای جبران تشنگی به مغز دستور تشنگی می‌دهد و ما به فکر نوشیدن آب می‌افتیم. از این رو نوشیدن آب به طور مرتب مانع خستگی زودرس بدن خواهد شد.

 



پانـزده مـاده خـوراکي براي تسکيـن دردها
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

احساس درد جدای اینکه می تواند نشانه بیماری و اختلال در عملکرد سیستم های داخلی بدن باشد، حس ناخوشایندی است که حتی بعضی مواقع باعث مختل شدن فعالیت های طبیعی و روزانه فرد می شود. در این ایمیل بعضی از مواد غذایی که برای تسکین دردهای مختلف به کار می روند را برای شما دوستان یادآوری می کنیم:

1. گرفتگی عضله پا>آب گوجه فرنگی:
نتایج تحقیقات نشان می دهد از هر ۵ نفر حداقل یک نفر به طور دائم دچار گرفتگی عضله پا می شود. علت این ناراحتی کمبود پتاسیم و کلسیم است. با مصرف روزی حدود یک پیمانه آب گوجه فرنگی که سرشار از پتاسیم است، خطر بروز گرفتگی های دردناک عضله در عرض ۱۰ روز کاهش می یابد.

2. درد سینه>دانه کتان:
نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، افزودن ۳ قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده به غذای روزانه، در عرض ۱۲ هفته درد سینه زنان را کاهش می دهد. محققان معتقدند، فیتواستروژن موجود در دانه کتان مانع از بالا رفتن میزان استروژن که درد سینه را ایجاد می کند، می شود.



دانستنی ها
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->


1. اورست بلندترین کوه دنیاست
اورست یک کوه عظیم است اما آیا بلندترین هم هست؟ حقیقت این است که خیر. بلندای کوه ها را بر اساس ارتفاع آنها از سطح دریا می سنجند. اما درواقع از کوهپایه تا قله، ارتفاع دقیق یک کوه است که در این صورت کوه "مونا کیا" بلندترین در دنیا محسوب میشود.
اگر بخواهیم با سند صحبت کنیم باید بگوییم: بالای سطح دریا، مونا کیا (در هاوایی) فقط ۴،۲۰۶ متر ارتفاع دارد؛ اما اگر قسمت بزرگ زیر آبش را هم به حساب بیاورید در آن صورت ۱۰،۲۰۰ متر خواهد بود. این در حالیست که اورست از خود راضی فقط ۸،۸۴۸ متر بالای سطح دریا ارتفاع دارد که هیچ قسمتی از آن هم زیر آب نیست. اما این همه ماجرا نیست و هنوز حرفی از کوه کلیمانجارو به میان نیامده. ارتفاع این کوه از پایین تا بالا ۵،۸۹۵ متر است. پس به بلندی اورست نیست اما دور تا دور اورست را سلسله جبال هیمالیا فرا گرفته که با فشاری که به اورست می آورند باعث رشد یک چهارم اینچی آن در هر سال می شوند. در صورتی که کلیمانجارو به تنهایی از پَستی های تانزانیا و روی پای خودش رشد می کند.


2. بیشتر دمای بدن از طریق سر خارج می شود این توجیهات را زیاد شنیده اید: بیشتر دمای بدن تان را از قسمت سر از دست می دهید چراکه تعداد زیادی رگ خونی در پوست سر وجود دارد، یا اینکه به اندازه کافی بین جمجمه و پوست سر چربی نیست. برای گرم نگه داشتن مغز در سر گردش خون زیادی برقرار است. آخر سر هم می گویند: به همین خاطر است که باید کلاه پشمی به سر کرد تا سرما نخورد.
اما حقیقت این است که از سر همان قدر گرما از دست می رود که از باقی بدن. پس اگر در یک روز زمستانی بیرون بودید و از ناحیه سر احساس سرمای بیشتری کردید بدانید به خاطر این است که احتمالاً سرتان بر خلاف بقیه بدن، پوشیده نیست. یک کلاه مشکل را حل می کند.


3. دیوار بزرگ چین تنها ساخته بشریست که از فضا قابل رویت است می شود ساخته بشر را از فضا دید‌ (به ویژه وقتی قسمتی از زمین مد نظر باشد که تحت روشنایی مصنوعی شب قرار گرفته). تمیز دادن دیوار بزرگ چین از فضا، چندان هم ساده نیست. در مدار پایین زمین تقریباً مشاهده آن با چشم غیر مسلح ناممکن است. حتی با یک لنز دوربین سنگین هم گفتن اینکه می توان دیوار چین را دید چالشی است در نوع خود.
دو علت باعث شده این شبه واقعیت تا این حد حقیقت مطلق جلوه کند. یکی اینکه، تاریخ آن به پیش از عصر فضا باز می گردد که در آن زمان کسی به اندازه کافی از این قضایا اطلاعات نداشت. و علت دوم هم این است که دیوار بزرگ چین دیوار عظیمی ست، صدها کیلومتر طول دارد و می توان درک کرد که مردم دوست داشته باشند درباره آن داستان های شگفت انگیز بسازند.
بله دیوار بزرگ چین خیلی خیلی طولانی است. اما همان طور که می دانید از سنگ های جمع شده از زمین های اطرافش ساخته شده و از بالا در پس زمینه همرنگش محو می شود. پس دیدن آن از فضا ساده نخواهد بود مگر اینکه دولت چین تصمیم بگیرد کل دیوار را رنگ قرمزِ جیغ بزند!


4. شیشه مایعی با ساختاری محکم ولی در حال حرکت احتمالاً دوران دبستان به گردش علمی رفته اید و بعضی وقت ها هم شده که حوصله تان از آن سر برود. اینجاست که راهنمای سفر وارد عمل می شود و با توضیح اینکه شیشه چطور به آرامی به سمت پایین در حرکت است و به همین خاطر شیشه های قدیمی موج دار شده اند توجه شما را به خود جلب می کند.
شیشه پنجره مایع است؟ واقعاً؟! بر خلاف این تصور کهنه، دلیل شفاف نبودن پنجره های شیشه ای قدیمی نحوه ساخت آنهاست. تا میانه قرن ۱۸ میلادی بیشتر شیشه ها با فرآیندی به نام روش تاج ساخته می شدند. همان روش که در فیلم ها دیده اید؛ دمیدن، مسطح کردن، گرم کردن و چرخاندن. همچنین در این روش بعضی قسمت ها کلفت تر از بقیه می شود. به عبارت دیگر، آن شیشه ها از اول به همین شکل بوده اند و ربطی به جریان شیشه مایع ندارد. شیشه یک جامد بی نظم است و حرکتی هم ندارد.


5. اگر به جوجه ها دست بزنید مادرشان آنها را رها می کند در حیاط مشغول کاری هستید که ناگهان جوجه پرنده ای به زمین می افتد. شما هم از ترس اینکه مبادا گربه محل یک لقمه اش کند، جوجه را در دست می گیرید و سعی می کنید در لانه بگذارید. اما چند دقیقه بعد باز همان اتفاق رخ می دهد. بعد شما یاد این مسئله می افتید که "اوه، نباید به جوجه دست می زدم، حالا دیگر مادرش آن را به لانه راه نمی دهد و مجبورم تا یاد گرفتن پرواز مراقبش باشم".
این اصلاً درست نیست. رانندگی بلدید؟ خاطرتان هست که اوایل هر چند متر یک بار خودرو را خاموش می کردید؟ ابتدای هر کاری باید تمرین کرد تا خوب به آن تسلط پیدا نمود. پرنده ها هم همین طورند. آن جوجه پرنده هنوز تجربه کافی برای استفاده از بال هایش را ندارد و ممکن است چندین بار به زمین بخورد، اما این بدان معنا نیست که اگر شما یک بار از زمین به لانه انتقالش دهید باعث طرد شدن آن از لانه شده اید. اصولاً پرنده ها شامه خوبی ندارند (به استثنای چند گونه) و نمی توانند بوی بدن شما روی جوجه خود را حس کنند. پس اگر جوجه ای را در خطر دیدید بی اعتنا به این خرافه ها نجاتش دهید.


6. هر قسمت از زبان مخصوص تشخیص یک مزه است اغلب مردم فکر می کنند قسمت های مختلف زبان برای تشخیص مزه های مختلف است. نوک زبان برای یک مزه، دو طرف آن برای مزه ای دیگر و همین طور باقی قسمت ها. این باور قدیمی اما در میان خوانندگان هوشیار نارنجی جایی ندارد چراکه همه جای زبان قابلیت تشخیص انواع مزه ها را دارد.


7.مردم قبل از کریستف کلمب فکر می کردند زمین، تخت است بله درست است که کلمب با این فکر که زمین گرد است سعی کرد از سمت غرب به هندوستان برسد ولی این بدین معنی نیست که همه، قبل از او نمی دانستند زمین کروی است. ایرانیان از آغاز به این قضیه پی برده بودند و حتی دانشمندانی مثل خیام و جلالی نقشه مدور زمین را تهیه کرده بودند. گاهی رسانه ها سعی در خوراندن خرافات غربی به ذهن همه جهانیان دارند.


8.آفتاب پرست ها برای استتار در محیط رنگ عوض می کنند بله قطعاً آفتاب پرست از باحال ترین جانواران دنیاست و این واقعیتی ست. چشمانِ از حدقه بیرون زده، دست و پای دو انگشتی، آن زبان دراز چسب ناک، همه اینها باعث جالب شدن این حیوان می شود، اما او شهرتش را نه از این ویژگی ها که از تغییر رنگش دارد. لیکن این رنگ به رنگ شدن چندان ربطی به استتار و مخفی شدن در محیط ندارد.
در واقع آفتاب پرست ها از تغییر رنگ برای نشان دادن حالات خود استفاده می کنند، درست همان طور که آدمی هنگام خشم، سرخ و هنگام ترس، سپید، می شود این جاندار هم برای بیان احساسات از تغییر رنگ استفاده می کند. البته یکی دیگر از کاربردهای این عمل برقراری ارتباط با هم نوعانش هم هست. ولی جدای از این بحث ها موجود جالبی است.


9. خون تهی از اکسیژن (خونی که اکسیژن آن توسط یاخته ها مصرف شده) کبود است سراسر بدن مملو از رگ و شریان است و این رگ ها آبی رنگ هستند. این قضیه توجیهی است برای این مدعا که خون مصرف شده در بدن کبود است. اما این طور نیست. به طور کلی رگ ها فقط به واسطه نوری که به آنها می تابد کبود به نظر می رسند و این کبودی ربطی به خون درون شان ندارد.


10.انسان ها ۵ حس دارند
همیشه از حواس پنج گانه بشر شنیده ایم. اما اگر فکر می کنید که بشر فقط ۵ حس دارد، بیایید تا ما یک مشت محکم به صورت تان بزنیم و آن وقت از تان بپرسیم "درد را با کدام یک از حواس پنج گانه ات حس کردی؟" دریافت درد هم یک حس است، نیست؟ یا وقتی از شما خواسته می شود چشم تان را ببندید و نوک بینی گرامی را با انگشت لمس کنید، حس عمق یابی را به کار می گیرید. (اصلا می دانستید چنین حسی هم هست؟)
خلاصه که انسان خیلی بیشتر از اینها حس دارد. حس گرسنگی، تشنگی، درد، عمق، گرما و سرما، و ... بشمارید، بشمارید، شما را در خط پایان خواهیم دید. اینها که گفتیم تنها بخشی از هزاران بدیهیات به ظاهر درست بودند که همگی بی پرسش و کاوش پذیرفته شده اند. خوب است این نوشته را بهانه ای قرار دهیم برای اینکه دیگر هر چیزی را بدون بررسی نپذیریم.

 



معما و تست هوش
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

معما و تست هوش

 

 

1. روزی حاكمی سنگ دل بر رعیت بیچاره خویش خشم گرفت و او را به اعدام محكوم كرد از طرفی برای نشان دادن لطف ملوكانه خویش به رعیت خروسی داد و بگفت شما هرگونه خروس را تلف كنید ما نیز بدان گونه شما را سیاست كنیم اما اگر طوری خروس را از بین ببری كه ما نتوانیم شما آزادید .(این سبك نوشتن جالب و داستان نویسی خودم است ، از راوی خبری نیست)، و بدو گفت اگر خروس را بدری ما نیز دستور دهیم شما را بدرند ، اگر سر خروس را جدا كنید ما نیز چنین دستور دهیم و ....

رعیت بدبخت نیز مثل ایكیوسان نشست و اندكی فكر كرد و...... خروس را طوری كشت كه حاكم نتوانست او را بدانسان تلف نماید ، لذا ایشان را آزاد فرمودند.

شما جای ایكیو سان چه نظری دارید؟



وصیتـی زیبـا و مانـدگار از آلبـرت انیشتیـن
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

روزی فرا خواهد رسید که جسم من آنجا زیر ملحفه سفید پاکیزه ای که از چهار طرفش زیر تشک تخت بیمارستان رفته است، قرار می گیرد و آدم هایی که سخت مشغول زنده ها و مرده ها هستند از کنارم می گذرند.

آن لحظه فرا خواهد رسید که دکتر بگوید مغز من از کار افتاده است و به هزار علت دانسته و ندانسته زندگیم به پایان رسیده است.

در چنین روزی، تلاش نکنید به شکل مصنوعی و با استفاده از دستگاه، زندگیم را به من برگردانید و این را بستر مرگ من ندانید. بگذارید آن را بستر زندگی بنامم. بگذارید جسمم به دیگران کمک کند که به حیات خود ادامه دهند.

چشمهایم را به انسانی بدهید که هرگز طلوع آفتاب، چهره یک نوزاد و شکوه عشق را در چشم های یک زن ندیده است.

قلبم را به کسی هدیه بدهید که از قلب جز خاطره ی دردهایی پیاپی و آزار دهنده چیزی به یاد ندارد.

خونم را به نوجوانی بدهید که او را از تصادف ماشین بیرون کشیده اند و کمکش کنید تا زنده بماند تا نوه هایش را ببیند.

کلیه هایم را به کسی بدهید که زندگیش به ماشینی بستگی دارد که هر هفته خون او را تصفیه می کند.

استخوان هایم، عضلاتم، تک تک سلول هایم و اعصابم را بردارید و راهی پیدا کنید که آنها را به پاهای یک کودک فلج پیوند بزنید.

هر گوشه از مغز مرا بکاوید، سلول هایم را اگر لازم شد، بردارید و بگذارید به رشد خود ادامه دهند تا به کمک آنها پسرک لالی بتواند با صدای دو رگه فریاد بزند و دخترک ناشنوایی زمزمه باران را روی شیشه اتاقش بشنود.

آنچه را که از من باقی می ماند بسوزانید و خاکسترم را به دست باد بسپارید، تا گلها بشکفند.

اگر قرار است چیزی از وجود مرا دفن کنید بگذارید خطاهایم، ضعفهایم و تعصباتم نسبت به همنوعانم دفن شوند.

گناهانم را به شیطان و روحم را به خدا بسپارید و اگر گاهی دوست داشتید یادم کنید.

عمل خیری انجام دهید، یا به کسی که نیازمند شماست، کلام محبت آمیزی بگویید.

اگر آنچه را که گفتم برایم انجام دهید، همیشه زنده خواهم ماند ...

منبع:پرشین استار



معمای شماره 5
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

سه تا جعبه داريم. تو يكيش مهره هاي قرمز رو ميريزيم. تو دومي مهره هاي آبي و تو سومي مخلوطي از مهره هاي قرمز و آبي. سه تا برچسب هم وجود داره كه نوشته هاي روش اينا هستند:  قرمز       آبي        قرمز-آبي
اين برچسب ها رو طوري به جعبه ها چسبونديم كه هيچ كدوم سرجاي خودش نصب نشده باشه.
حالا سوال اينه كه چطوري ميشه تنها با برداشتن حداكثر يك مهره از هر جعبه متوجه بشيم محتواي اونا چيه ؟؟؟



معمای شماره 4
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

شما در حال دویدن در یک مسابقه دو هستید. اگر از نفر دوم جلو بزنید نفر چندم خواهید بود؟
اگر در همان مسابقه از نفر آخر جلو بزنید نفر چندم خواهید بود؟

 

 



معمای شماره 3
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دو عرب با هم مسافرت می کردند یکی از آن ها 5 قرص نان و دیگری 3 قرص نان با خود داشت. عرب سومی به آن ها پیوست.  شب شد و همه با هم 8 قرص نان را خوردند . عرب سوم 8 درهم درهم به آن دو عرب دیگر داد که بر سر تقسیم آن بین آن دو اختلاف افتاد.
 آن که 5 قرص نان داشت می گفت : تقسیم باید به نسبت 5 به 3 انجام گیرد و دیگری می گفت :
باید به تساوی باشد. اختلافشان بالا گرفت و سرانجام از  حضرت علی (ع)  داوری خواستند. آن حضرت 7 درهم را حق صاحب 5 قرص نان و یک درهم را حق صاحب سه قرص نان دانست!!!!!
به نظر شما داوری حضرت بر چه پایه ای بوده است ؟



معمای شماره 2
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

یه نفر تو جزیره آدمخوارا گیر می کنه. قرار میشه یه جمله بگه . اگه راست بود اونو کبابش می کنند و می خورنش. اگه دروغ بود اونو آبپز می کنند. 



معمای شماره 1
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

8 تا سکه 25 تومانی داریم که وزن یکی ازو اونها کمتر از بقیه ست . چطور میشه تنها با دو بار وزن ، سکه موزد نظر رو پیدا کنیم؟



لامپ کم مصرف
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

لامپ کم مصرف در دسته لامپ های فلورسنت قرار می گیرد و تولید نور آن تقریبا با لامپ مهتابی یکی است. مقدار زیاد اشعه ماورای بنفش این لامپ در طولانی مدت، آسیب های جدی به چشم، پوست و ... وارد می کند.

دانشمندان انگلیسی اعلام کردند: لامپ‌ کم مصرف می‌تواند
 



cpu
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

کليه کامپيوترهای شخصی IBM پردازنده ای از خانواده 80×86 دارند. پردازند های اين خانواده همگی دارای ويژگي های مشترکی ازجمله زبان ماشين پايه يکسان هستند. البته اعضای جديد ويژگي های خود را به ميزان زيادی افزايش داده اند.

تعدادی از پردازنده های اين خانواده بدين شرح می باشند:

 

 



اينفرارد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

اينفرارد ميان قسمتهاي مرئي و ميكروويو طيف الكترومغناطيسي قرار گرفته است. اينفرارد محدوده طول موجي دارد، مانند طيف مرئي كه از قرمز تا بنفش گسترده است.
"
Near infrared" يا "زير قرمز نزديک" طول موجي نزديك نور مرئي دارد و "far infrared" يا "زير قرمز دور" كه طول موجي نزديك به طيف ميكروويو دارد. اندازه طول موج بلندتر مربوط به far infrared در حدود نوك سوزن و طول موج كوتاهتر مربوط به Near infrared در حدود يك سلول (ميكروسكوپيك) است. امواج Far infrared حرارتي هستند. به عبارت ديگر، ما هر روز تشعشعات اينفرارد را از گرما تجربه مي كنيم. گرمائي كه ما از نور آفتاب، آتش، رادياتور و... حس مي كنيم اينفرارد است. عصب هاي سطحي حساس به دما روي پوست ما مي توانند تفاوت دماي داخلي و خارجي پوست را آشكار كنند.

 

 


امواج
Far infrared حرارتي هستند. به عبارت ديگر، ما هر روز تشعشعات اينفرارد را از گرما تجربه مي كنيم. گرمائي كه ما از نور آفتاب، آتش، رادياتور و... حس مي كنيم اينفرارد است. عصب هاي سطحي حساس به دما روي پوست ما مي توانند تفاوت دماي داخلي و خارجي پوست را آشكار كنند.

اينفرارد حتي در فرهاي غذا نيز بكار مي رود. در اين روش از لامپهاي بخصوصي استفاده مي شود كه اينفرارد حرارتي از خود تشعشع مي كنند.

اما
near infrared به هيچ وجه گرم نيست و در حقيقت شما هيچ وقت نمي توانيد آن را حس كنيد. اين از مواردي هستند كه ريموت كنترل تلويزيون شما از آن استفاده مي كند.



انتقال برق بدون سيم از سطح ماه
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

يكي از ايده هاي جديد توليد انرژي، انتقال انرژي خورشيدي از سطح ماه بصورت بي سيم است. اصول اوليه اين طرح توسط دكتر ديويد كريسول (Dr. David Criswell) محقق دانشگاه هوستون تگزاس و مديرمؤسسه Space Systems Operations ارائه شده است. بر اساس اين طرح، ابتدا مجموعه اي بسيار وسيع از سلولهاي خورشيدي بر سطح ماه (كه هميشه به طرف زمين است) قرار داده ميشوند تا نور خورشيد را به انرژي الكتريكي تبديل كنند. سپس انرژي الكتريكي حاصله به يك فرستنده مايكروويو ارسال ميشود تا به امواج راديويي در فركانس 2.5 گيگاهرتز تبديل شده و از آنجا بوسيله آنتنهاي با پهناي بيم (beam) بسيار باريك بطرف زمين ارسال گردد. در سطح زمين اين امواج الكترومغناطيسي پر قدرت بوسيله آرايه هاي بسيار بزرگ (very large array) از آنتنهاي مايكروويو دريافت شده و دوباره به انرژي الكتريكي تبدِل ميشوند. همچنين بخشي از اين امواج توسط ماهواره هاي مخصوصي كه در اطراف كره زمين قرار خواهند گرفت به نقاط ديگر كره زمين كه در ديد مستقيم ماه نمي باشند منعكس ميشوند.



قرآن كريم نظریه
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

یک پژوهشگر زن سعودی که در بزرگترین تجربه علمی جهان برای شناخت آغاز پیدایش شرکت دارد ،نقص فنی در یکی از ادوات بکار رفته در مرکز سیرن برای پژوهشهای هسته ای را کم اهمیت دانست وافزود "انفجار بزرگ " در ماه آینده انجام خواهد شد .



خانم ابتسام باضريس طی اظهاراتی به "العربية" گفت: نص قرآنی ، فرضیه ای را که در ورای این پروژه قرار دارد تایید می کند .

دستگاه "برخورد دهنده بزرگ هادرون" درچار نقص فنی شد وشامگاه روز شنبه 20-9-2008 پس از گذشت 10 روز از آغاز آزمایش متوقف گردید .

بزرگترین سیستم تصادم ذرات در جهان به منظور کشف اسرار ماده تشکیل دهنده هستی وشناخت آغاز آفرینش در 10 سپتامبر در نزدیکی شهر ژنو راه اندازی شد ، برنامه ریزی این طرح که بزرگترین پروژه علمی در تاریخ بشریت است وهدف آن الگو سازی از انفجار بزرگ "بیگ بنگ" می باشد ،حدود بیست سال به درازا انجامید .

 



معرفی کودک روباتیک با توانایی یادگیری
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

به گزارش مهر، متخصصان دانشگاه اوساکا اعلام کردند این روبات که به اختصار CB2 نامیده می شود به تدریج می تواند توانایی های اجتماعی خود را افزایش داده، با انسانها از طریق مشاهده و درک حرکات صورت ارتباط برقرار کرده و ارتباط مادر و فرزندی را شبیه سازی کند.

سر بدون مو، صورتی کودکانه، حرکات متوالی تنفس مانند و چشمان سیاه از خصوصیات CB2 است. این کودک به منظور نمایش حرکات طبیعی خود در هنگام نمایش عمومی پاهای خود را از صندلی آویزان کرده و به شکلی کودکانه حرکت می داده است.

در پس پوسته لطیف و سیلیکونی این روبات که یکی از پیچیده ترین روباتهای ژاپنی محسوب می شود، پردازشگرهای متعددی در حال ثبت و ارزیابی اطلاعات هستند. این روبات 130 سانتیمتری به گونه ای طراحی شده است که مانند کودک انسان توانایی آموختن داشته باشد.

دانشمندان سعی دارند به این انسان مکانیکی بیاموزند تا مانند یک کودک احساسات مادر خود را از طریق حرکات و اشارات صورت وی ارزیابی کرده و آنها را در گروه های اصلی مانند شادی یا غمگینی دسته بندی کند. همچنین این روبات با استفاده از 197 سنسور فشار در زیر پوسته سیلیکونی خود می تواند لمس بدن خود را نیز حس کرده و نسبت به ضربه هایی که به بدن وی وارد می شود عکس العمل نشان دهد.

ثبت نشانه های احساسی افراد به واسطه دوربینهایی که در چشمهای CB2 تعبیه شده صورت گرفته است و پس از محاسبه و تلفیق آنها با احساس های فیزیکی، این احساسها را در گروه هایی خاص دسته بندی می کند.

در عین حال به منظور حرکت نرم و طبیعی 51 ماهیچه در بدن روبات نصب شده است و روبو کودک به تدریج و طی دو سال آموخته است که چگونه بدون نیاز به حمایت انسان به نرمی حرکت کند.

گروهی از مهندسان روباتیک، متخصصان مغز، روانشناسی و دیگر متخصصان به همراه مهندسان دانشگاه اوساکا انجام این پروژه که هزینه آن توسط دولت ژاپن تامین شده است را به عهده داشته اند.

بر اساس گزارش AFP، مینورو اوسادا پروفسور دانشگاه اوساکا که هدایت این پروژه را به عهده داشته است اعلام کرد تا دو سال آینده توانایی های کلامی نیز به CB2 افزوده خواهد شد. همچنین وی قصد دارد تا سال 2050 تیمی از فوتبالیست های روباتیک را برای حضور در رقابتهای انسانی جهانی فوتبال ارائه کند.


استیو جابز
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

پس از مراسم یادبود استیو جابز ویدیو 60 دقیقه ای از زندگینامه او منتشر شد. یکی از موارد بحث برانگیزی که روز گذشته مطرح شد این است که استیو جابز معتقد بوده، سیستم عامل Android یک محصول دزدی از سیستم عامل iOS اپل بوده است. او همچنین اعلام کرده بود که قصد ندارد هیچ وقت از راه قانونی از گوگل یا شرکای تجاری اش شکایت کند. جزئیات این موضوع توسط Walter Issacson یکی از موسسین اپل مطرح شده است.


زندگینامه استیو جابز توسط Simon & Shuster (بخشی از CBS) منتشر شده است.

جالب است بدانید که مدیرعامل قبلی گوگل یعنی Eric Schmidt قبلا عضوء هیئت مدیره اپل بوده است. اما پس از شکست اندروید استعفا داده و از اپل جدا شده بود. استیو جابز احساس می کرد که Schmidt به او خیانت کرده است. براساس گزارش رسانه های مختلف استیو جابز در این رابطه گفته بود:

من اگر لازم باشد آخرین نفس های خود را به همراه هر پنی از 40 میلیارد دلار اپل در بانک صرف خواهم کرد تا یک اشتباه را درست کنم. من می خواهم اندروید را نابود کنم چون یک محصول دزدی است. من تمایل دارم تا از گرمای هسته ای در این جنگ استفاده کنم.

اندوخته مالی اپل در حال حاضر تقریبا دو برابر زمانی است که استیو جابز این صحبت ها را کرده بود و هنوز هیچ اثر از دادخواهی و یا شکایت اپل از گوگل وجود ندارد.

اپل در زمان حیات استیو جابز از تولید کننده های اندرویدی مانند HTC، Samsung شکایاتی کرده بود و در اغلب آنها رای دادگاه به سود اپل صادر شد. حال باید منتظر ماند و دید آیا مدیرعامل جدید اپل، Tim Cook پرونده های حقوقی اینچنینی را حل و فصل می کند و یا رقبای خود را به حال خود رها خواهد کرد.



انواع نوسان ساز ها
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 نوسان ساز های سینوسی

 
نوسان ساز های سینوسی کاربرد گسترده ای در الکترونیک دارند.این نوسان سلز هامنبع حامل فرستنده ها را تامین می کنندوبخشی از مبدل فرکانس را در گیرنده های سوپرهیترودین تشکیل می دهند.