معمای شماره 3
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دو عرب با هم مسافرت می کردند یکی از آن ها 5 قرص نان و دیگری 3 قرص نان با خود داشت. عرب سومی به آن ها پیوست.  شب شد و همه با هم 8 قرص نان را خوردند . عرب سوم 8 درهم درهم به آن دو عرب دیگر داد که بر سر تقسیم آن بین آن دو اختلاف افتاد.
 آن که 5 قرص نان داشت می گفت : تقسیم باید به نسبت 5 به 3 انجام گیرد و دیگری می گفت :
باید به تساوی باشد. اختلافشان بالا گرفت و سرانجام از  حضرت علی (ع)  داوری خواستند. آن حضرت 7 درهم را حق صاحب 5 قرص نان و یک درهم را حق صاحب سه قرص نان دانست!!!!!
به نظر شما داوری حضرت بر چه پایه ای بوده است ؟



معمای شماره 2
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

یه نفر تو جزیره آدمخوارا گیر می کنه. قرار میشه یه جمله بگه . اگه راست بود اونو کبابش می کنند و می خورنش. اگه دروغ بود اونو آبپز می کنند. 



معمای شماره 1
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

8 تا سکه 25 تومانی داریم که وزن یکی ازو اونها کمتر از بقیه ست . چطور میشه تنها با دو بار وزن ، سکه موزد نظر رو پیدا کنیم؟



لامپ کم مصرف
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

لامپ کم مصرف در دسته لامپ های فلورسنت قرار می گیرد و تولید نور آن تقریبا با لامپ مهتابی یکی است. مقدار زیاد اشعه ماورای بنفش این لامپ در طولانی مدت، آسیب های جدی به چشم، پوست و ... وارد می کند.

دانشمندان انگلیسی اعلام کردند: لامپ‌ کم مصرف می‌تواند
 



cpu
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

کليه کامپيوترهای شخصی IBM پردازنده ای از خانواده 80×86 دارند. پردازند های اين خانواده همگی دارای ويژگي های مشترکی ازجمله زبان ماشين پايه يکسان هستند. البته اعضای جديد ويژگي های خود را به ميزان زيادی افزايش داده اند.

تعدادی از پردازنده های اين خانواده بدين شرح می باشند:

 

 



اينفرارد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

اينفرارد ميان قسمتهاي مرئي و ميكروويو طيف الكترومغناطيسي قرار گرفته است. اينفرارد محدوده طول موجي دارد، مانند طيف مرئي كه از قرمز تا بنفش گسترده است.
"
Near infrared" يا "زير قرمز نزديک" طول موجي نزديك نور مرئي دارد و "far infrared" يا "زير قرمز دور" كه طول موجي نزديك به طيف ميكروويو دارد. اندازه طول موج بلندتر مربوط به far infrared در حدود نوك سوزن و طول موج كوتاهتر مربوط به Near infrared در حدود يك سلول (ميكروسكوپيك) است. امواج Far infrared حرارتي هستند. به عبارت ديگر، ما هر روز تشعشعات اينفرارد را از گرما تجربه مي كنيم. گرمائي كه ما از نور آفتاب، آتش، رادياتور و... حس مي كنيم اينفرارد است. عصب هاي سطحي حساس به دما روي پوست ما مي توانند تفاوت دماي داخلي و خارجي پوست را آشكار كنند.

 

 


امواج
Far infrared حرارتي هستند. به عبارت ديگر، ما هر روز تشعشعات اينفرارد را از گرما تجربه مي كنيم. گرمائي كه ما از نور آفتاب، آتش، رادياتور و... حس مي كنيم اينفرارد است. عصب هاي سطحي حساس به دما روي پوست ما مي توانند تفاوت دماي داخلي و خارجي پوست را آشكار كنند.

اينفرارد حتي در فرهاي غذا نيز بكار مي رود. در اين روش از لامپهاي بخصوصي استفاده مي شود كه اينفرارد حرارتي از خود تشعشع مي كنند.

اما
near infrared به هيچ وجه گرم نيست و در حقيقت شما هيچ وقت نمي توانيد آن را حس كنيد. اين از مواردي هستند كه ريموت كنترل تلويزيون شما از آن استفاده مي كند.



انتقال برق بدون سيم از سطح ماه
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

يكي از ايده هاي جديد توليد انرژي، انتقال انرژي خورشيدي از سطح ماه بصورت بي سيم است. اصول اوليه اين طرح توسط دكتر ديويد كريسول (Dr. David Criswell) محقق دانشگاه هوستون تگزاس و مديرمؤسسه Space Systems Operations ارائه شده است. بر اساس اين طرح، ابتدا مجموعه اي بسيار وسيع از سلولهاي خورشيدي بر سطح ماه (كه هميشه به طرف زمين است) قرار داده ميشوند تا نور خورشيد را به انرژي الكتريكي تبديل كنند. سپس انرژي الكتريكي حاصله به يك فرستنده مايكروويو ارسال ميشود تا به امواج راديويي در فركانس 2.5 گيگاهرتز تبديل شده و از آنجا بوسيله آنتنهاي با پهناي بيم (beam) بسيار باريك بطرف زمين ارسال گردد. در سطح زمين اين امواج الكترومغناطيسي پر قدرت بوسيله آرايه هاي بسيار بزرگ (very large array) از آنتنهاي مايكروويو دريافت شده و دوباره به انرژي الكتريكي تبدِل ميشوند. همچنين بخشي از اين امواج توسط ماهواره هاي مخصوصي كه در اطراف كره زمين قرار خواهند گرفت به نقاط ديگر كره زمين كه در ديد مستقيم ماه نمي باشند منعكس ميشوند.



قرآن كريم نظریه
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

یک پژوهشگر زن سعودی که در بزرگترین تجربه علمی جهان برای شناخت آغاز پیدایش شرکت دارد ،نقص فنی در یکی از ادوات بکار رفته در مرکز سیرن برای پژوهشهای هسته ای را کم اهمیت دانست وافزود "انفجار بزرگ " در ماه آینده انجام خواهد شد .



خانم ابتسام باضريس طی اظهاراتی به "العربية" گفت: نص قرآنی ، فرضیه ای را که در ورای این پروژه قرار دارد تایید می کند .

دستگاه "برخورد دهنده بزرگ هادرون" درچار نقص فنی شد وشامگاه روز شنبه 20-9-2008 پس از گذشت 10 روز از آغاز آزمایش متوقف گردید .

بزرگترین سیستم تصادم ذرات در جهان به منظور کشف اسرار ماده تشکیل دهنده هستی وشناخت آغاز آفرینش در 10 سپتامبر در نزدیکی شهر ژنو راه اندازی شد ، برنامه ریزی این طرح که بزرگترین پروژه علمی در تاریخ بشریت است وهدف آن الگو سازی از انفجار بزرگ "بیگ بنگ" می باشد ،حدود بیست سال به درازا انجامید .

 



معرفی کودک روباتیک با توانایی یادگیری
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

به گزارش مهر، متخصصان دانشگاه اوساکا اعلام کردند این روبات که به اختصار CB2 نامیده می شود به تدریج می تواند توانایی های اجتماعی خود را افزایش داده، با انسانها از طریق مشاهده و درک حرکات صورت ارتباط برقرار کرده و ارتباط مادر و فرزندی را شبیه سازی کند.

سر بدون مو، صورتی کودکانه، حرکات متوالی تنفس مانند و چشمان سیاه از خصوصیات CB2 است. این کودک به منظور نمایش حرکات طبیعی خود در هنگام نمایش عمومی پاهای خود را از صندلی آویزان کرده و به شکلی کودکانه حرکت می داده است.

در پس پوسته لطیف و سیلیکونی این روبات که یکی از پیچیده ترین روباتهای ژاپنی محسوب می شود، پردازشگرهای متعددی در حال ثبت و ارزیابی اطلاعات هستند. این روبات 130 سانتیمتری به گونه ای طراحی شده است که مانند کودک انسان توانایی آموختن داشته باشد.

دانشمندان سعی دارند به این انسان مکانیکی بیاموزند تا مانند یک کودک احساسات مادر خود را از طریق حرکات و اشارات صورت وی ارزیابی کرده و آنها را در گروه های اصلی مانند شادی یا غمگینی دسته بندی کند. همچنین این روبات با استفاده از 197 سنسور فشار در زیر پوسته سیلیکونی خود می تواند لمس بدن خود را نیز حس کرده و نسبت به ضربه هایی که به بدن وی وارد می شود عکس العمل نشان دهد.

ثبت نشانه های احساسی افراد به واسطه دوربینهایی که در چشمهای CB2 تعبیه شده صورت گرفته است و پس از محاسبه و تلفیق آنها با احساس های فیزیکی، این احساسها را در گروه هایی خاص دسته بندی می کند.

در عین حال به منظور حرکت نرم و طبیعی 51 ماهیچه در بدن روبات نصب شده است و روبو کودک به تدریج و طی دو سال آموخته است که چگونه بدون نیاز به حمایت انسان به نرمی حرکت کند.

گروهی از مهندسان روباتیک، متخصصان مغز، روانشناسی و دیگر متخصصان به همراه مهندسان دانشگاه اوساکا انجام این پروژه که هزینه آن توسط دولت ژاپن تامین شده است را به عهده داشته اند.

بر اساس گزارش AFP، مینورو اوسادا پروفسور دانشگاه اوساکا که هدایت این پروژه را به عهده داشته است اعلام کرد تا دو سال آینده توانایی های کلامی نیز به CB2 افزوده خواهد شد. همچنین وی قصد دارد تا سال 2050 تیمی از فوتبالیست های روباتیک را برای حضور در رقابتهای انسانی جهانی فوتبال ارائه کند.


استیو جابز
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

پس از مراسم یادبود استیو جابز ویدیو 60 دقیقه ای از زندگینامه او منتشر شد. یکی از موارد بحث برانگیزی که روز گذشته مطرح شد این است که استیو جابز معتقد بوده، سیستم عامل Android یک محصول دزدی از سیستم عامل iOS اپل بوده است. او همچنین اعلام کرده بود که قصد ندارد هیچ وقت از راه قانونی از گوگل یا شرکای تجاری اش شکایت کند. جزئیات این موضوع توسط Walter Issacson یکی از موسسین اپل مطرح شده است.


زندگینامه استیو جابز توسط Simon & Shuster (بخشی از CBS) منتشر شده است.

جالب است بدانید که مدیرعامل قبلی گوگل یعنی Eric Schmidt قبلا عضوء هیئت مدیره اپل بوده است. اما پس از شکست اندروید استعفا داده و از اپل جدا شده بود. استیو جابز احساس می کرد که Schmidt به او خیانت کرده است. براساس گزارش رسانه های مختلف استیو جابز در این رابطه گفته بود:

من اگر لازم باشد آخرین نفس های خود را به همراه هر پنی از 40 میلیارد دلار اپل در بانک صرف خواهم کرد تا یک اشتباه را درست کنم. من می خواهم اندروید را نابود کنم چون یک محصول دزدی است. من تمایل دارم تا از گرمای هسته ای در این جنگ استفاده کنم.

اندوخته مالی اپل در حال حاضر تقریبا دو برابر زمانی است که استیو جابز این صحبت ها را کرده بود و هنوز هیچ اثر از دادخواهی و یا شکایت اپل از گوگل وجود ندارد.

اپل در زمان حیات استیو جابز از تولید کننده های اندرویدی مانند HTC، Samsung شکایاتی کرده بود و در اغلب آنها رای دادگاه به سود اپل صادر شد. حال باید منتظر ماند و دید آیا مدیرعامل جدید اپل، Tim Cook پرونده های حقوقی اینچنینی را حل و فصل می کند و یا رقبای خود را به حال خود رها خواهد کرد.